Dunes
UpdatesOns verhaal
Ons verhaal

Vroeger, op de Waddeneilanden…

Onze reis begint met een passie voor reizen en een liefde voor de Waddeneilanden, waar we al sinds onze jeugd eindeloze vakanties hebben doorgebracht. Uren aan het strand, in de zee, en wandelen door de duinen. Door de jaren heen hebben we zowel de mooie als de minder mooie kanten van het reizen ervaren. En dan gaat het vooral om het proces vooraf. Bij het zoeken en boeken. Ideaal was het nooit, altijd liepen we ergens tegenaan. Ook spreken we steeds meer verhuurders van accommodaties die obstakels ervaren tijdens het verhuurproces of het beheer van de accommodaties. Dat moet anders kunnen. Eenvoudiger, gebruiksvriendelijker en bovenal eerlijk geprijsd.

Frengo?

De naam Frengo is een afgeleide van het Japanse Fīringu, wat ‘gevoel’ of ‘vibe’ betekent. Samen met onze tagline Free & Go vormt dit de basis van onze missie: mensen laten genieten van een gevoel van vrijheid en ontspanning tijdens hun reis. Dit gaat verder dan alleen het bereiken van een bestemming; het omvat de volledige beleving van iedere stap onderweg. Frengo dus!

Dit willen we bereiken

Onze missie is om de totale reiservaring te verbeteren, die al begint bij het verhuurproces, of bij het zoeken & boeken. We streven naar een positiever, persoonlijker, en meer duurzame samenwerking tussen vraag en aanbod. Voor accommodatie eigenaren, beheerders en gasten.

Met onze gecombineerde expertise in commercie, productdesign, en technologie bouwen we met Frengo aan het meest gastvrije platform van Nederland. Zonder fratsen, zonder addertjes. Transparant en eerlijk.

Circulair ondernemen

Wij vinden het fijn om tijdens onze vakantie te genieten van de natuur. Prachtige vergezichten, diversiteit in planten en dieren, voetjes in het water, je hoofd in de wind, frisse lucht opsnuiven; echt puur kunnen genieten. We vinden het óók fijn als onze kinderen en andere mensen hier net als wij nog lange tijd van kunnen genieten.

We zien het toerisme in Nederland groeien. Maar ook wat dit voor impact heeft op de natuur en de omgeving. Vervuiling, overlast en de druk van grote investeerders ten koste van de lokale ondernemer. Hier willen wij wat aan veranderen. We streven naar een doelstelling waarbij we een deel van onze winst teruggeven aan de natuur en de omgeving. En waarbij we ook de lokale ondernemer willen steunen.

En duurzaam.. Wat houdt dat dan precies in?

Wij zetten zelf een tandje bij als het gaat om duurzaamheid. Hier houden we rekening mee in onze dagelijkse werkzaamheden; koffie in kopjes, zo min mogelijk printen… Niets uitzonderlijks zul je denken, wél keihard nodig. Maar we gaan een stapje verder! Producten die we kopen zijn bij voorkeur geproduceerd door lokale ondernemers, of zijn van duurzame (gerecyclede) materialen.

Ben je nieuwsgierig geworden en heb je vragen over Frengo? Schroom niet om contact met ons op te nemen!
We staan klaar om al jouw vragen met een dosis enthousiasme te beantwoorden!